om oss
vilka är vi
Sabina Bermsten & josefine olsson ”tillsammans är vi beon consulting”
BeOn Consulting startades av Sabina Bermsten och Josefine Olsson med målet att höja kvalitén på löneyrket. Vi jobbar med noggrant utvalda konsulter med lönekunskaper ända in i själen. Vi och våra konsulter har flera års erfarenhet av allt som rör Lön och lönefrågor. Allt från outsourcing, personalansvar, system, kollektivavtal och konsulttjänster.
BeOn Consulting är ett företag med konsulter specialiserade inom allt gällande Lön!
Med flera års erfarenhet inom branschen och erfarenhet inom diverse lönesystem, försystem och kollektivavtal så hjälper vi gärna ditt företag med kompetensförsörjning inom Löneområdet.
beon consulting
giving back!
Vi på BeOn tycker att det är viktigt att ”Give back” på något sätt. Varje år så gör vi därför något ideellt, antingen i Sverige eller i andra länder på någon av våra resor.
Viktigt för oss är att se till att det som ges hamnar i rätt händer och inte försvinner i mellanhänder påvägen. Det kan vara allt från att köpa in skolmaterial till utsatta skolor i Costa Rica till att fylla värmestugor med filtar till Sveriges hemlösa!
Som kund, konsult och anställd så har du varit med och bidragit till att vi kunnat göra detta. Stort Tack till er för ett fint samarbete!
erfarenhet
sabina bermsten
Sabina Bermsten är inne på 13:e år i lönebranschen och startade sin lönekarriär inom Big 4 där hon var verksam i 7år och en del i att bygga upp en då väldigt liten LöneOutsourcing avdelning till en större avdelning som kom att bli företagets huvudlönecenter med mer komplexa lösningar och större kunder!
I roller som Auktoriserad Lönespecialist, Systemansvarig & projektledare hade hon ansvar för Lönefunktionen för ett flertal företag runt om i landet i olika branscher med ett flertal olika kollektivavtal och diverse Löne-& försystem! Förutom Lönehantering, Systemansvar, HR-administrativa uppgifter, daglig kundkontakt så hade Sabina även Personalansvar samt satt i ledningsgruppen för företagets lönecenter. Under tiden här var hon även verksam i ledningsgruppen för IHMs uppstart av Löneutbildning i Malmö.
De senaste 3åren, innan uppstarten av BeOn Consulting, arbetade Sabina som affärsområdeschef på en konsultfirma där hon hjälpt företag med Interim- och projektkonsulter och varit ansvarig för att bygga upp Löneverksamheten i Syd. I rollen som Affärsområdeschef Lön ingick uppgifter som att rekrytera duktiga Lönespecialister och Underkonsulter till bolaget samt bygga upp en kundkrets och nätverk för att matcha & placera ut rätt lönekompetens på rätt löneuppdrag & kund. Sabina var även Marknadsansvarig för bolaget via sociala medier och SEO-projekt.
Sabina är driven och noggrann i allt hon gör och brinner för att strukturera, effektivisera och problemlösa. Att ständigt behöva lära sig något nytt är en av anledningarna till att hon fastnade för Löneyrket där man aldrig är fullärd. Det och att få ha kontakt med så många underbara människor genom yrket!
Övrigt: Diplomerad Redovisningsekonom, Diplomerad Löneadministratör och en av de första i Sverige att bli auktoriserad Lönespecialist via FAR. Interna utbildningar och kurser inom Big4
erfarenhet
josefine olsson
Josefine Olsson har 13års erfarenhet i olika roller inom Löneyrket. Josefine startade sin lönekarriär inom detaljhandeln på en internationell butikskedja där hon hanterade löner för Svenska, Danska, Norska och Finska löntagare. Hon har jobbat med lönefunktionen både inhouse som Lönespecialist, men även som Lönekonsult på Outsourcingbyrå samt som interim Lönekonsult.
Efter arbetet inom detaljhandeln flyttade Josefine över till Outsourcingbranschen för Big 4 där hon jobbade som Lönespecialist för stora som små bolag, i ett flertal olika kollektivavtal och Lön-& försystem. Förutom månatlig lönehantering så jobbade hon även med personalansvar i sin roll som gruppchef på KPMG.
Därefter så gick Josefine vidare i sin karriär som Lönespecialist inom konsultbranschen där hon varit ute på Interims-och projektuppdrag för diverse företag Sverige. Större uppdrag har varit på en stor internationell Gymkedja där hon var med och hanterade de Svenska lönerna samt var delaktig i projektet med att se över ett nytt Lön-och personalsystem för bolaget.
Ett annat stort uppdrag har varit inom Livsmedel och produktion som ansvarig för deras tidrapporteringssystem och uppsättning & kontroller mot kollektivavtal samt support till anställda och chefer gällande lagar, regler och uträkningar. I uppdraget ingick även HR-uppgifter som upprättande av avtal, uppdateringar i HR-systemet och att agera språkrör mellan Löneavdelning och Systemansvariga. Förutom dessa uppgifter så ansvarade Josefine även för företagets interna kontroller inom Lön.
Josefine är noggrann i allt hon gör och har en förkärlek för siffror. Detta i kombination med en hög servicekänsla, positiv inställning och alltid ett leende på läpparna så är hon en tillgång för alla företag och lönefunktioner!
Övrigt: Diplomerad Redovisningsekonom, Diverse utbildningar och kurser inom detaljhandeln samt interna utbildningar inom Big4